Regler för hyra av Inblicken

Dessa regler har antagits av styrelsen och gäller tills vidare.

Regler 

Inblicken består av ett övernattningsrum, toalett med dusch, och en större möteslokal  godkänd för 30 personer.
Inblicken hyrs i sin helhet.
Kostnaden är 300:- per dygn fr.o.m kl 12:00 t.o.m kl 12:00 nästa dag.
Användning dag och/eller kväll för medlemsaktiviteter är gratis.

För att säkerställa att även allergiker ska ha möjlighet att utnyttja lokalerna är det inte tillåtet att ta med husdjur i Inblicken.

Säkerhet

Medlemmen ansvarar för att dennes gäster i Inblicken är informerade

  • Inblicken har bara en godkänd utrymningsväg och är därför godkänd för maximalt 30 personer
  • Två brandvarnare finns i lokalen
  • Två brandsläckare och två brandfiltar finns tillgängliga
  • Checklista för säkerheten finns anslagen i lokalen

Bokningar

  • Inblicken kan bokas för max 7 övernattningar per tillfälle
  • Bokningar görs hos Barbro Nilsson, lgh 15. Telefon 073-719 77 21

Prioritet bokningar

För jul, nyår, påsk och midsommar gäller speciella bokningsregler. Har flera medlemmar önskemål att hyra vid samma helg sker lottdragning två (2) månader för tillträdet. Intressenterna deltar vid lottdragningen.

Betalning

Betalningar görs i samband med att uthyrningen är slut och lämnas tillsammans med nycklar till Barbro Nilsson

Nycklar och nyckelhantering

  • Nycklar till inblicken lämnas i post­facket för den som hyr senast kl 12 första dag i hyr­perioden såvida inte annan tid eller procedur är överenskommen
  • Ett tillhållarlås har installerats för att se till att lokalen disponeras exklusivt av den som hyr. Det ska även ge skydd för personliga tillhörigheter, vilka dock alltid förvaras i lokalen på egen risk. Tillhållarlåset ska INTE vara låst när nycklarna återlämnas
  • Lägenhetsnyckeln till Inblicken fungerar även för husets ytterdörrar och soprummet men INTE till källar- respektive garagedörrar
  • Nycklarna återlämnas i postfack för lgh 15, normalt kl 12:00 på den dag då uthyrningen upphör. I annat fall enligt överenskommelse

Städning/disk

Den som hyr Inblicken ansvarar för att lokalen städas efter använd­ningen; gäller även disk av porslin etc, och att soporna lämnas i soprummet. Städutrustning finns i städskåpet och även i skåpet i duschrummet.
Vid alla användningar gäller att den medlem som bokat lokalen, fullt ut ansvarar för att lokalen lämnas i lika prydligt skick som när den togs i bruk.